De aangesloten bedrijven zijn op elk moment volledig vrij om al dan niet beroep te doen op de aangeboden voordelen. Er is geen enkele aankoopverplichting!
In de raamovereenkomsten streeft CASE naar extra voordelen , extra kortingen of een bijkomende cashback bonus.
De focus van de CASE-werking ligt vooral op het afsluiten van raamovereenkomsten.
Hiertoe zal CASE op vraag van en samen met de aangesloten ondernemingen offerteaanvragen en dossiers uitschrijven voor aankoop van een heel divers palet goederen, materialen, gereedschappen, diensten, ... Dit telkens met het doel een raamovereenkomst af te sluiten met een of meerdere producenten of leveranciers. Deze raamovereenkomsten verzekeren de aangesloten leden van een bijkomende CASE-korting of een belangrijk voordeel bij de aankoop van de in de raamovereenkomst vastgelegde producten.
De raamovereenkomsten komen veelal tot stand na een grondige offerteaanvraag (onderhandelingsprocedure), waarna de ontvangen offertes op basis van gunningcriteria worden vergeleken en gewaardeerd.
Op elk moment blijven de aangesloten ondernemingen volledig vrij over wat, hoe, wanneer, hoeveel en waar ze hun aankopen doen.
Het aankoopproces is een proces dat volledig verloopt tussen de producent/leverancier en de bij CASE aangesloten onderneming. Hierin zijn dus uitsluitend deze twee partijen betrokken en elk van deze partijen draagt daarin zijn eigen verantwoordelijkheid. De aangesloten leden blijven steeds zelf verantwoordelijk voor een correcte naleving van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, indien deze van toepassing is op de aankoop die men wil verrichten.
Klik hier voor een korte voorstelling van de dienst CASE in 12 slides (versie 01/2023)