Welke raamovereenkomsten zijn er?
De dienst CASE heeft raamovereenkomsten afgesloten met diverse merken, producenten, leveranciers, … voor levering van goederen, gereedschappen, kledij, grondstoffen of diensten.
Een overzicht van de raamovereenkomsten vind je hier & hier
Gebruik van de raamovereenkomsten
Alle bij COLLECTIEF (dienst CASE) aangesloten ondernemingen kunnen vrij gebruik maken van de raamovereenkomsten. Er is geen enkele verplichting tot gebruik of tot aankoop.
Voor de leden die gebruik maken van een raamovereenkomst verloopt het volledige aankoopproces steeds volledig en uitsluitend tussen henzelf en de leverancier (zoals o.m. advies, productinformatie, offerte-aanvraag, onderhandeling, gunning, bestelling, aankoop, levering, facturatie, algemene factuurvoorwaarden, betaling, dienst na verkoop, garantie en herstellingen).
Vaste prijs, korting, cashback, …
In elke raamovereenkomst heeft CASE afspraken gemaakt met de leverancier met als doel een aankoopvoordeel voor het lid te bekomen.
Dit aankoopvoordeel kan een andere vorm aannemen naargelang de productgroep, de leverancier of de aangekochte artikels.
Zo kan soms een vaste prijs voor bepaalde artikels afgesproken worden, maar kan dit evengoed een vaste korting zijn op de catalogusprijs of een cashback bonus die uitbetaald wordt op alle aankoopfacturen bij een bepaalde leverancier.
In dit laatste geval (cashback) onderhandelt elk lid nog volkomen afzonderlijk met de leverancier over de voor hem beste aankoopprijs of grootst mogelijke korting en betaalt de overeengekomen prijs aan de leverancier. Na deze aankoop zal het CASE-lid nog een extra cashback ontvangen op de betaalde factuur.
In elke raamovereenkomst is voorzien dat het aan de leverancier vrij staat om op eender welk moment of naar aanleiding van welke gebeurtenis ook aan een CASE-lid nog betere voorwaarden en grotere kortingen toe te kennen (vb. in geval van uitzonderlijk grote aankoop, een commerciële actie, nieuwe klant, …).